12 sfaturi pentru adaptarea într-o nouă echipă sau la un nou proiect

Viața noastră este construită din etape, iar cu fiecare dintre acestea suntem obligați să ne adaptăm. Trecerea de la o etapă la alta aduce după sine un mediu nou, oameni noi și experiențe pe care trebuie să le acceptăm și să ne acomodăm cu ele. Este un traseu natural care poate arăta destul de încețoșat și inaccesibil la început, dar dacă ne străduim să-l înțelegem în toată profunzimea lui, procesul de adaptare va fi cu mult mai simplu.

Capacitatea de adaptare ne ajută să facem față provocărilor, dar și să obținem ceea ce ne dorim. Cel mai des ne lovim de acest lucru, atunci când lucrăm într-o echipă sau suntem puși în situația de a lucra într-un nou proiect. Ai putea simți că procesul de adaptare în sine este mai greu decât munca pe care ar trebui să o efectuezi. Simțim deseori asta, întrucât ne dorim să lucrăm într-un mediu pe care îl înțelegem, în care ne regăsim și în care ne simțim productivi.

De aceea, ne-am gândit să discutăm astăzi despre adaptarea la noul loc de muncă. Ce și cum ar trebui să faci astfel încât procesul să fie mai ușor pentru tine. Ne-am gândit că experiența noastră te poate ajuta câtuși de puțin. Știm cum este să îți iei băgăjelul și să te trezești într-un loc necunoscut. Important este să îmbrățișezi ocazia și să-ți oferi timp. Dacă ești blând cu tine, o să realizezi că nu este nimic de speriat.

Această perioadă de acomodare presupune pe de-o parte să îți dovedești competențele profesionale și să îți însușești cultura organizațională și de a stabili relațiile interpersonale, pe de-o altă parte.

Așadar, din experiența perioadelor în care am tot fost puși în situația să ne acomodăm unui nou mediu profesional, îți transmitem și ție câteva sfaturi. Poate te ajutăm în vreun fel.

  1. Stai cât poți de mult pe lângă noii tăi colegi și încearcă să înțelegi mersul companiei astfel încât să te acomodezi cu noile proceduri și să înțelegi direcția în spre care merge aceasta.
  2. Nu fi leneș. Este important să te dedici și să îți dorești să înveți, în caz contrar nu e locul tău acolo.
  3. Întreabă întotdeauna când nu știi ceva. Simte-te liber să faci asta. Nimeni nu te va judeca pentru că nu știi, ci vei fi apreciat pentru că vrei să știi.
  4. Nu este un dezavantaj faptul ca ești nou, ci un avantaj. Ești o gură proaspătă de aer, așa că transmite din energia ta, dă mai departe ideile noi și fii natural.
  5. Este important să ai inițiativă. Nu aștepta ca superiorul tău să vină și să-ți spună ce să faci. Încearcă să fii tu cel care inițiază discuția legată de task-urile tale.
  6. Nu încerca să faci totul perfect doar de dragul de a-i impresiona pe ceilalți. Este normal să greșești. Important este să ai tăria de a o lua de la capăt.
  7. Nu renunța. Dacă ceva nu merge conform așteptărilor tale, atunci ia o mică pauză, după care continuă. O să-ți iasă la un moment dat, vei vedea.
  8. Dacă noul job cere de la tine un anumit dress code, ar fi indicat să îl respecți. Este important să fie creat un sentiment de apartenență.
  9. Strânge după tine în camera de pauză. Dezordinea nu este pe placul nimănui și nu cred că vrei să dai impresia asta.
  10. Să ai grijă la expresiile pe care le folosești, să nu fie cumva ofensatoare sau discriminatoare.
  11. Atunci când îți asumi sarcini complexe și simți că nu le poți duce la bun final, fii responsabil și apelează în timp util, cu încredere, la colegii tăi pentru ajutor.
  12. Profită la maximum de această oportunitate și dovedește-i recrutorului că a făcut o alegere bună.

Din dragoste pentru comunitatea It’s Wise și pentru oamenii la început de drum, hai să completăm această listă. Cu siguranță lista nu se oprește la 12 puncte. Ne poți scrie sfaturile tale la tudor.amarie@itswise.ro, iar noi ne asigurăm că ele ajung la cât mai mulți oameni.

Iar dacă ai ajuns aici în căutarea unui nou job, IT’s Wise îți sare în ajutor. Găsești toate informațiile pe site-ul nostru.

Sursa foto: https://unsplash.com/