Dinamica unei echipe. Cum putem să o îmbunătățim din poziția de coordonator?

Pentru ca o echipă să funcționeze în parametri optimi are nevoie de existența unei legături puternice între membrii care o compun. Nu este vorba doar despre o relație sănătoasă între angajați, ci și între angajați și angajator. Dinamica echipei pleacă tocmai de la acest lucru. O relație „toxică” între cele două părți poate să fisureze atmosfera de lucru. Totul pleacă de la treapta la care se situează managerul în paralel cu angajații pe care îi are în subordine. O dinamică corespunzătoare ține de modalitatea în care „cel care plătește” gestionează și se comportă cu angajații.

Lucrurile pot funcționa exemplar dacă există cineva care să se asigure de acestea. Trebuie să îți ții echipa unită. Trebuie să o implici activ în mersul companiei. Trebuie să o ajuți să-și crească nivelul de dinamism. Cum faci asta? Încearcă să îi aduci mai aproape unii de alții. Încearcă să îi aduci mai aproape de tine. Oamenii înclină spre sentimentul de apartenență, caută să fie integrați și apreciați. Integrarea va conduce inevitabil la conturarea unui mediu de lucru mult mai optim pentru echipă. 

 

Haide să vedem împreună cum ne putem ajuta echipa să fie mai dinamică și implicată în procesul de lucru.

 

  • Coordonarea echipei

Trebuie să conștientizăm că echipa este alcătuită din oameni diverși care au nevoi diferite. Este important să le oferi cadrul perfect în care ei să performeze și să se dezvolte. Trebuie să sădești,  încă de la început, o relație puternică între tine și angajat și să nu uiți că el este partenerul tău și nu subalternul tău. Odată ce el va realiza și va simți că lucrează într-un mediu prietenos și bazat pe performanță, se va implica mai mult decât înainte.

  • Îmbunătățirea relațiilor interumane

Este general valabil că acolo unde oamenii se cunosc și se înțeleg bine, rezultatele sunt cu mult mai bune. Ieșirile, serile sociale și lucrul în echipă pentru diverse proiecte sunt modalități prin care poți aduce oamenii mai aproape. În urma conectării dintre aceștia, modul de lucru se va schimba în bine, iar dinamica echipei se va îmbunătăți consistent.

  • Ședințe săptămânale

O ședință pe săptămână poate să reprezinte modalitatea perfectă prin care să ții la curent echipa cu activitatea companiei. În cadrul acesteia, puteți discuta și stabili planul pentru săptămâna în curs și să împărțiți sarcinile aferente fiecărui membru. Să vă asigurați că există o divizare echilibrată a task-urilor. Fiecare trebuie să știe ce are și când are de făcut și să realizeze că doar împreună pot ajunge la rezultate remarcabile. 

  • Fișele de post

Aici ne legăm de punctul anterior. Este important să împărțim sarcinile, dar în raport cu fișa postului. Task-urile în plus, care nu se pliază pe domeniul de activitate al membrului, s-ar putea să provoace unele nereguli și neînțelegeri. Trebuie să avem întotdeauna în vedere acest aspect și să ne asigurăm că fiecare face ceea ce îi place. O muncă făcută cu drag va fi întotdeauna mai eficientă.

  • Șef sau Lider?

Un șef se va concentra întotdeauna pe rezultate. În schimb, un lider se va simți responsabil pentru modul în care se ajunge la aceste rezultate. De asemenea, se va simți responsabil și pentru echipa care lucrează pentru a le obține. Fii un lider! Vei avea doar de câștigat, iar lucrurile vor funcționa excelent. Gândește-te că fiecare este o piesă dintr-un puzzle. Odată ce o piesă s-a îndoit sau s-a pierdut, rezultatul final nu va mai fi la fel. Ai grijă de piesele tale. Pune-le mereu înapoi în cutie. Nu le împrăștia, nu trage de ele. La final, tabloul va fi mai mult decât satisfăcător. 

Dinamica echipei pleacă din mediul și atmosfera de lucru creată. Pleacă din legăturile pe care membrii le creează între ei. Este important ca din poziția de manager de proiect să le oferi cadrul perfect în care aceștia să se cunoască și să simtă că „luptă” împreună pentru același scop. Stai aproape de angajații tăi și ai grijă de ei! Mai târziu vei sesiza diferențele.