Lucrul de acasă și provocările sale.10 sfaturi din experiența noastră

Fie că vorbim despre Al Doilea Război Mondial, fie de Marea Depresie sau SARS-CoV-2, fiecare dintre aceste momente au schimbat profund locurile de muncă și natura muncii în sine.

În ultima perioadă, am fost nevoiți să ne mutăm activitatea în online și să ne obișnuim cu asta. Să transformăm locul în care mergeam să ne relaxăm după 8 ore de muncă în noul nostru birou. Acum credem că ne putem numi experți, având în vedere anul ce tocmai a trecut. Lucrul de acasă nu este atât de simplu precum vrea să pară, pentru că odată ce ești în această situație, apar și provocările. Ele pot fi depășite dacă te organizezi eficient. Ai nevoie de un gram de motivație, de un strop de creativitate și o doză de inspirație să transformi locuința în locul tău de „joacă”, fără să pierzi controlul situației.

Din dorința de a transmite mai departe ce am învățat noi, venim către tine cu 10 sfaturi pentru lucrul de acasă.

  1. E bine să îți setezi o rutină de dimineață

Este un lucru cunoscut faptul că ziua bună se cunoaște de dimineață. Odată ce te-ai trezit, este ideal să reziști tentației de a lua direct telefonul în mână. Te sfătuim să îl ții departe minim 30 de minute. În acest timp, pregătește-ți o cafea, ia micul dejun, dezmorțește-te nițel și după care verifică mail-urile, notificările și mesajele primite peste noapte. Rutina de dimineață poate reprezenta un buton de resetare pentru tine, de aceea te îndemnăm să încerci.

  1. Manageriază-ți timpul!

Este important să îți împarți timpul eficient, astfel încât să știi exact ce ai de făcut într-o zi. De aceea, îți propunem să îți scrii în agendă sarcinile zilnice și să încerci să le rezolvi în funcție de importanță. Lucrul de acasă poate să te determine să prelungești perioada de rezolvare a unui task, însă indiferent de locul din care lucrezi, trebuie să fii organizat. Stabilește acest calendar imediat după ce ți-ai realizat rutina de dimineață.

  1. Pregătește-te ca și cum ai merge la birou

Ne place să stăm în pijamale, să stăm în pat și să ne organizăm poate activitatea din confortul dormitorului, însă crezi că poți fi eficient așa? Credem că cea mai bună modalitate de a fi mai eficace este să te pregătești ca și cum ar urma să mergi la birou. De la aranjarea părului și până la îmbrăcăminte, toate aceste aspecte sunt importante în construirea stării de bine pentru ziua ce urmează.

  1. Stabilește reguli de bază cu oamenii din spațiul în care lucrezi

Cel mai probabil îți împarți spațiul de lucru și cu alți oameni. De aceea, trebui să creionați niște linii fine, dar esențiale între tine și „colocatari”. Acest set de reguli poate fi chiar unul printat, care să troneze în mijlocul sufrageriei. Dacă fiecare știe ce trebui și nu trebui să facă, cu siguranță lucrul de acasă va fi mult mai plăcut, lipsit de intemperii.

  1. Balansează munca cu viața personală

După programul zilnic de 4 sau 8 ore este potrivit să îți iei o pauză lungă. Poți ieși să faci o plimbare, să mergi la un picnic, să citești sau orice altceva îți bucură sufletul. Recomandat este să nu lucrezi în afara programului tău pentru că nu ai reușit să îți termini sarcinile zilnice. Dacă se întâmplă asta, credem că trebuie să mai lucrezi puțin la modul în care îți distribui timpul.

  1. Aranjează-ți un spațiu în care să lucrezi

Biroul de acasă nu se potrivește cu cel din „târg”. Un factor care o să te ajute să lucrezi cu spor și drag este să ai un spațiu dedicat lucrului de acasă. Gândește-te la nevoile tale și încearcă să te ocupi de asta. Dacă ai nevoie de culoare în jur, atunci să fie culoare. Dacă ai nevoie de plante, atunci dă o fugă la magazin. Dacă ai nevoie de muzică, Spotify și Youtube îți stau la dispoziție. Oricare ar fi nevoile tale, este mai mult decât esențial să îți satisfaci aceste nevoi pentru a te simți bine cu tine în noul birou.

  1. Programează un interval de mișcare

Nu uita de doza de sport. Este extrem de importantă. Lângă biroul aranjat acum cu atenție, așază o saltea, trage echipamentul pe tine și mult spor. Energia pentru continuarea agendei o să vină imediat, te asigurăm. Orice formă de mișcare contează, nu te abate de la asta!

  1. Utilizează aplicația Forest

Rămâi concentrat! Cum faci asta? Ei bine, aplicația Forest este un real ajutor. Aplicația îți oferă timpi de lucru, de la 20, până la 120 de minute. În acest timp, plantezi un copac. În momentul în care dai start procesului, dar intri să îți verifici notificările, copacul tău moare. Este o modalitate foarte bună de a rămâne focusat și implicat în activitate. Tu știai că atunci când ne rupem de activitatea pe care o desfășurăm și luăm telefonul puțin să verificăm ceva, restabilirea focusului către lucrul pe care îl făceai înainte apare după vreo 20-30 de minute? Poate acest lucru îți dă de gândit și vei fi mai atent de acum. Spor la plantat!

  1. Grupează-ți activitățile

Cu siguranță ziua ta este plină de activități de tot felul. Unele mai importante decât altele. De aceea, este bine să le repartizezi în funcție de gradul de importanță și de deadline-urile pe care le ai pentru rezolvarea acestora. Rezolvă-le gradual și oferă timp suficient pentru fiecare.

  1. Fii blând cu tine

Fă-ți așteptările corecte! Lucrul de acasă nu este atât de ușor precum pare, însă cu disciplină, motivație, dorință și grijă, poți transforma acest lucru în ceva grozav.