DevExperience 2020 The one with The Good Pressure – Technology and meaning, for local impact

Anul acesta ne-am propus să facem și mai mult bine împreună, prin cea de-a cincea ediție DevExperience, care are loc între 26 – 28 martie, la Iași! Dacă vrei să te alături mișcării și visezi să faci bine lumii prin tehnologie, înseamnă că fie ai ocupat deja un loc, fie îl vei ocupa imediat ce vei înțelege, din ceea ce povestim aici, de ce trebuie să faci asta.

DevExperience 2020 înseamnă 3 zile de networking, speech-uri relevante și workshop-uri actuale, care vor aduna la un loc peste 600 de IT-iști de pretutindeni și 14 speakeri internaționali cu experiență recunoscută în domeniu. 2 subiecte principale și 3 track-uri atractive vor alimenta discuțiile: ArchitectureSecurity & Cloud Native.

Good Pressure Edition – Technology and meaning, for local impact este conceptul în jurul căruia este construită ediția de anul acesta și are la bază ideea de sens al rolului fiecăruia în dezvoltarea tehnologiei. DevExperience 2020 își asumă un scop activist, cel de a discuta modalitățile prin care domeniul IT poate face și mai mult bine pentru comunitate și mediul înconjurător. De aceea, discuțiile se vor concentra pe următoarele 3 trenduri: green pressure, acțiunile anti-burnout și multi-experiențele pe care le solicităm din ce în ce mai des. Astfel, întrebări precum Ce lucruri faine pot face companiile IT pentru comunitate sau mediu? sau Cum ar putea tehnologia să lucreze în favoarea binelul comun? sunt întrebări la care DevExperience 2020 încearcă să răspundă. Evenimentul este oportunitatea ideală pentru comunitatea IT ieșeană de a-și da un refresh la început de an și de a se alinia la o realitate care are nevoie de atenție și acțiune concretă, cu impact pozitiv.

Te gândești deja la ceea ce ar fi cool să găsești în programul DevExperience 2020? Uite ce întrebări credem că îți fug prin minte:

Care este programul conferinței?

Ziua de 27 martie va începe la Hotel Internațional Iași, la ora 8:00 dimineața, și se va încheia seara, în jurul orei 18:00, după care va urma o sesiune de distracție și socializare la tradiționala petrecere. Put your Geek Party shoes on!

Aici afli cum este structurată agenda zilei.

Cine sunt speakerii?

Speakerii sunt profesioniști de top din industrie, din țară și din afară, precum Mathias Verraes – Independent Software Consultant, Nicky Wrightson – Principal Software Engineer @ Skyscanner sau Cezar Romaniuc – Technical Lead @ Mambu.

Aici afli care sunt speakerii care și-au confirmat prezența până acum.

La ce workshopr-ui pot participa?

Pe 26 martie, la sediul Wantsome (clădirea Centris, str. Colonel Langa, nr. 17), ai 3 ateliere, pe alese:

  • DDD Modelling vs Implementation cu Mathias Verraes (Independent Software Consultant)
  • Advanced Kubernetes Production Debugging cu Andrew Martin (Co-Founder @ Control Plane)
  • A builder’s guide to API security cu Philippe De Ryck (Founder @ Pragmatic Web Security)

Aici afli mai multe detalii despre fiecare trainer și workshop în parte.

Care sunt partenerii?

Sunt prietenii noștri și ai comunității, din IT și mass-media.

Aici poți vedea lista completă a partenerilor.

 Vor fi și evenimente gratuite pentru comunitate?

Da! 28 martie este zi dedicată pentru community events: evenimente gratuite pentru IT-iștii ieșeni, pentru a-și da upgrade skill-urilor și a-și îmbogăți experiența. Această parte practică a conferinței este susținută de companiile partenere, din motivația cinstită de a face un bine comunității.

Ți-am pregătit răspunsul și pentru întrebarea De unde iau biletele?. Pentru conferință le găsești aici, iar pentru workshop-uri aici, aici și aici. Iar ca să rămâi cu ochii pe noi pentru informații în timp real, caută-ne și pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram).

Notează-ți în agendă: 26 – 28 martie, DevExperience – Good Pressure Edition, zilele în care începem să facem bine împreună!

 

15 greșeli pe care le faci de obicei în CV

greseli CV

De câte ori ți s-a întâmplat să trimiți un CV și să nu primești niciun semn înapoi? Sau cel mult să primești doar răspunsuri negative, care te-au întristat și te-au făcut să te întrebi ce ai sau ce nu ai de nu te cheamă nimeni la interviu și nu reușești să te angajezi.

Hai că suntem noi colegi de comitet și îți spunem ce ar trebui să știi dacă vrei să faci acel CV care să îți asigure un interviu și, bineînțeles, angajarea într-o companie! Toate recomandările de mai jos sunt din experiența noastră de oameni de HR, deci să nu care cumva să crezi că la unele puncte exagerăm noi sau că nu ar avea cum să se întâmple așa ceva!

15 greșeli pe care le faci de obicei în CV

1. Nu trimite un CV general, pe care îl trimiți tuturor companiilor ce angajează sau ar putea angaja. Nu există ceva care să se potrivească oriunde, oricând. Personalizează-ți CV-ul în funcție de competențele tale, de creativitatea ta și, bineînțeles, de funcția pe care ți-o dorești într-o companie;

2. Nu trimite un CV pentru o funcție pe care nu te potrivești, doar ca să obții un loc de muncă, oricare ar fi el. Dacă faci asta, mesajul pe care îl transmiți este unul de disperare, de indiferență, de acceptare a orice. Și companiilor le place să se simtă speciale și dorite, nu băgate toate în aceeași oală;

3. Nu trimite CV-ul la mai multe companii odată, în CC. E ca și cum ai spune: „Mi-e lene să trimit e-mail individual și oricum nu-mi prea pasă care dintre voi îmi dă un loc de muncă”;

4. Nu trimite un CV mai mare de 2 pagini. În cazul ăsta, mărimea nu ne impresionează! Dacă nu reușești să spui într-o pagină, maximum două, care sunt motivele concrete pentru care ar trebui să te alegem pe tine, atunci înseamnă că nici ție nu îți este prea clar de ce. Și dacă tu nu știi de ce, de ce ar trebui să știm noi? Pune în CV informații relevante pentru job, pentru companie, pentru profilul tău;

5. Nu trimite un CV sec, cu limbaj de lemn, cu expresii și cuvinte pe care le găsești mai degrabă în cuvântările oficiale și care ne conving doar că nu ieși cu nimic în evidență din mulțimea de CV-uri și de e-mailuri pe care le primim în fiecare zi;

6. Nu folosi un format de CV clasic, pe care îl găsești oriunde și pe care îl folosește mai toată lumea, mai ales atunci când e vorba de o funcție creativă, cum avem noi în această perioadă jobul de Junior Communication Owl. Și crede-ne: ne apucă mâncărimea când vedem CV-uri în format Europass, indiferent de domeniul și de funcția pentru care ne trimiți CV-ul;

7. Nu trimite CV-ul fără text în corpul e-mailului. Spune-ne și tu, așa cum e frumos, un „Bună ziua!”, un nume, un job pe care îl vrei și, mai ales, un motiv pentru care ne-am dori să lucrezi cu noi;

8. Nu trimite în corpul e-mailului un text pe care îl trimiți tuturor companiilor și în niciun caz nu apela la expresii și cuvinte scorțoase. Ne plac oamenii, nu roboții, așa că e-mailurile care încep cu „Stimate domn/Stimată doamnă” ne lasă nu doar reci, ci și complet dezamăgiți;

9. Dacă ne trimiți un CV, plecăm de la ipoteza că ai vrea să te sunăm și să te chemăm la interviu. Ei, dar pentru asta am avea nevoie și de… numărul tău de telefon! Trece-l întotdeauna în CV și, foarte important, asigură-te că l-ai trecut pe cel corect;

10. Nu trimite un CV și un e-mail în care să nu specifici exact care este jobul pe care ți-l dorești. Nu doar că fiecare companie are mai multe locuri de muncă disponibile în aceeași perioadă, dar dacă nu ne spui ce vrei, vom presupune că de fapt nu știi ce îți dorești și că ne trimiți CV-ul în speranța că vei obține un job oarecare, indiferent care ar fi el;

11. Nu minți în CV! Poate impresionezi pe moment cu informațiile de acolo, dar când vii la interviu și te prinde HR-ul „cu mâța în sac”, poți pune pariu că nu te vei angaja prea curând! Pentru că oamenii de HR adoră onestitatea și, mai mult decât atât, oamenii de HR mai vorbesc între ei și își mai fac… recomandări de oameni potriviți. Și nu, niciun candidat care minte nu e potrivit!;

12. Nu trimite CV-ul dacă nu ai făcut un minimum de research despre compania respectivă, despre jobul pe care ți-l dorești și despre oamenii din echipă! Faptul că „ai săpat” înainte după informații ne arată că îți pasă și că îți dorești cu adevărat și îți oferă, evident, un mare avantaj;

13. Nu trimite CV-ul și corpul emailului cu greșeli de limbă, de typo, de exprimare. Nouă asta ne transmite neimplicare, neglijență, neatenție și, pur și simplu, că nu-ți pasă. Înainte să ni-l trimiți nouă, verifică-l cu atenție și dă-l, eventual, unui prieten cu ochi buni;

14. Nu folosi o fotografie nepotrivită în CV. Ce înseamnă „nepotrivită”? Înseamnă că nu trebuie să vedem în CV fotografii cu tine în costum de baie sau în prea puține haine, fotografii în haine de nuntă (mai ales mireasă, oricât de frumoasă te-ai fi simțit în acea zi), fotografii în care apar și alte persoane, de la prieteni la parteneri sau de la animale de companie la copii. Și dacă te întrebi… nu, nici fotografiile tip buletin nu ajută! Știi tu, fotografiile acelea la perete, pe fundal alb, în care tu ai fața aceea speriată și total neprietenoasă;

15. Nu uita de imaginea ta din online! Ce facem noi de obicei când primim un CV? Research! Adică verificăm informațiile și te căutăm inclusiv în social media, ca să vedem dacă imaginea din CV este conformă cu informațiile postate pe rețelele de socializare. Așa că ai grijă ce postezi și, evident, asigură-te că profilul tău de LinkedIn arată impecabil;

BONUS

16. Creează-ți un CV care să îți placă în primul rând ție, pe care să-l privești cu mândrie, care să fie oglinda ta. Și să nu-ți fie teamă să fii uman, să transmiți umor și emoție, să ne spui o poveste frumoasă, care să ne facă să ne dorim să lucrăm cu tine!

Gata! Acum că știi ce anume ai făcut greșit până acum, așteptăm noul tău CV făcut așa cum trebuie, pe careers@itswise.ro!

Căutăm Junior Communication Owl care să dea din aripi

Ți-am zis că avem planuri mari pentru 2019, da? Dar pentru asta mai avem nevoie de un prieten bun care să intre în horă și care să pună în practică cu același entuziasm ca noi toate proiectele creative pe care le coacem de zor la ITs Wise, compania specializată în HR în IT.

Ce căutăm mai exact? Un BFF pe parte de Comunicare & PR sau cum se mai zice în târg, un Junior Communication Owl. Cum știi dacă despre tine vorbește poetul în poezie? Păi, hai că-ți explicăm cu liniuță ce căutăm și la final tu decizi dacă ne faci „wink-wink”.

  • Ce ne impresionează tare prima și prima dată? Atitudinea! Știi tu, să ai o atitudine proactivă, cu inițiativă, energie, curiozitate, istețime, poftă de învățare continuă și, bineînțeles, bun-simț;
  • Ce ne mai place mult-mult-mult la un om pe care îl luăm în echipa bufnițelor? Să își dorească să crească, să pună întrebări, să vrea să învețe și să înțeleagă că toată viața înveți, te dezvolți și îți depășești limitele. Dacă vrei, bineînțeles;
  • Să ai acel ceva ce noi numim „people skills”. Adică să fii băiat de echipă sau fată de comitet, să comunici ușor cu oamenii și să nu lucrezi ca pustnicul mofturos izolat într-un colț;
  • Ne plac oamenii creativi, care gândesc în afara tiparelor și care au în ei acel dram de nebunie. Ne înțelegi… oamenii care nu spun „Nu!”, ci „De ce nu?”. Așa că, dacă te știi cu creativitatea și nebunia la purtător, musai să ne dai un semn!;
  • Ne-ar plăcea să accepți prietenia noastră. Dar ne-ar plăcea și mai mult dacă ai avea deja o relație foarte bună de prietenie cu limba română și cu limba engleză. Și neapărat să ai cuvintele la tine!;
  • Nu ne interesează ce dioptrii ai, dar ne interesează să ai ochi buni și mâini și mai bune pe parte de grafică;
  • Să știi să folosești social media sau măcar să îți dorești cu ardoare să înveți cum stă treaba cu rețelele sociale și toate instrumentele de comunicare online;
  • Să îți placă la nebunie organizarea de evenimente, de la primul până la ultimul pas;
  • Să îți placă să râzi și să ai un simț al umorului cât Casa Poporului, dar nu cu umorul de acolo.

Hai că am fost succinți, așa-i? Deci… ne faci wink-wink și dai puțin din aripi ca puiul de bufniță care își dorește să învețe mai multe despre comunicare, PR, HR și IT? Atunci dă-ne un semn creativ la careers@itswise.ro și vom ști că ești tu!

 

Ce să nu faci la interviul de angajare

Trimiți CV-ul. Te sună pentru interviu. Te duci. La final ai zâmbetul acela de satisfacție că te-ai descurcat bine și crezi că ai șanse mari să te angajeze. Dar după câteva zile te anunță că nu ești persoana potrivită. Poate chiar nu ești ceea ce trebuie pentru cerințele postului și sigur va veni ceva mai bun pentru tine. Sau poate ai făcut una dintre greșelile de mai jos și nu prea ai ajuns la inima recruiterilor. Ia să vedem!

Ce să nu faci la interviul de angajare

1. Să nu respecți timpul. Una dintre cele mai mari neplăceri ale unui recruiter este când candidatul întârzie și nu anunță sau, și mai rău, nu mai vine deloc și nici nu dă vreun semn de viață despre asta. Asta nu înseamnă că trebuie să ajungi cu jumătate de oră sau chiar cu o oră înainte, cum ne-a fost dat să vedem. Un sfert de oră sau 10 minute înainte sunt mai mult decât suficiente. Să ajungi acolo, în niciun caz să anunți cu 10 minute înainte că nu mai ajungi;

2. Să vii fără programare. Dacă ai trimis CV-ul și încă nu te-a sunat nimeni ca să stabilească cu tine detaliile interviului, nu te apuca „să treci pe acolo” să vezi ce și cum. În caz că o faci, să nu te mire dacă oamenii de la HR își vor ridica sprâncenele până sus de tot și tu nu vei primi locul de muncă;

3. Să nu te uiți în ochii intervievatorilor. Este extrem de frustrant pentru un recruiter să încerce să discute cu un candidat care nu se uită în ochii celui cu care vorbește. Arată lipsă de respect și de încredere sau poate fi un semn că ascunzi ceva. Așa că nu te uita la proprii pantofi, nici pe pereții din încăpere și în niciun caz la anumite părți ale corpului persoanei care te intervievează. Și, bineînțeles, dacă sunt doi intervievatori, asigură-te că te uiți la amândoi în mod egal și le răspunzi echilibrat;

4. Să te uiți la ceas sau la telefon. Când intri în interviu, e musai să îți dai telefonul pe silent și să nu îl lași la vedere, ca să îți distragă atenția. Nu e nimic mai neplăcut pentru un intervievator decât un candidat care dă scroll pe telefon în timpul interviului sau unul care se uită din 5 în 5 minute la ceas, de parcă de abia așteaptă să plece de acolo;

5. Să lași emoțiile să pună stăpânire pe tine. Ne plac emoțiile, că doar oameni suntem! Dar… există unele limite, mai ales atunci când e vorba de un interviu. Pentru că recruiterii sunt în căutare de oameni echilibrați, pe care se pot baza și cu care pot comunica așa cum trebuie. Dacă ai o criză de plâns sau de râs în timpul interviului, dacă gesticulezi obsesiv, dacă începi să îmbrățișezi și să pupi intervievatorii de emoție, atunci pregătește-te să vezi cum ochii lor se vor mări direct proporțional cu nivelul emoțiilor tale;

6. Să lași nesimțirea să pună stăpânire pe tine. Aroganța și atitudinea de superioritatea nu au ajutat niciodată pe nimeni să se angajeze, așa că ai face bine să renunți la ele imediat. Chiar dacă în timpul interviului îți dai seama că nu mai vrei să te angajezi acolo, fă apel la diplomație și du interviul până la capăt cu calm și bun simț. Nu știi niciodată unde te vei mai întâlni cu oamenii aceia sau unde te-ar putea recomanda la rândul lor;

7. Să întrebi de ceilalți candidați. Chiar nu e treaba ta să știi câți candidați mai sunt și, mai ales, dacă sunt „mai potriviți” decât tine. Tu ești acolo să te prezinți pe tine și doar tu contezi. Nu ești în competiție cu nimeni, ci doar cu tine. Convinge că tu ești persoana potrivită și nu face niciodată greșeala să întrebi de ceilalți candidați;

8. Să ai CV-ul deteriorat. Când vii la un interviu și aduci cu tine un CV rupt, îndoit sau murdar, pentru recruiter înseamnă doar un singur lucru, care este foarte clar: nu-ți pasă! E imaginea pe care o lași și, crede-ne, nu e deloc una bună!;

9. Să vii cu cineva. Nu crezi că e un pic straniu să te prezinți la un interviu pentru un loc de muncă pentru tine și tu să vii cu soția, mama, prietenul etc.? Cu siguranță sunt oameni dragi ție, care vor să te încurajeze, însă dacă vin cu tine de mânuță la interviu îți fac doar mai mult rău, pentru că recruiterii vor crede că nu stai prea bine la capitolul independență și încredere de sine;

10. Să ai o atitudine incorectă. Ce înseamnă atitudine incorectă în interviul de angajare? Păi hai să le luăm pe rând: să caști, să stai ca în bar, să îi iei de sus pe recruiteri, să mesteci gumă, să răspunzi monosilabic, să fii prea umil sau prea blazat, să vorbești de rău foștii angajatori, să minți, să vorbești despre tine la persoana a treia, să răspunzi evaziv ca politicienii, să vorbești mult prea repede, mult prea lent, mult prea tare sau mult prea încet.

Citește și 10 greșeli pe care nu trebuie să le faci la interviul de angajare

Și uite așa, data viitoare când te mai prezinți la un interviu de angajare, vei ști ce să faci și ce să nu faci, ca să lași intervievatorilor impresia corectă și să ai toate șansele să obții locul de muncă pe care ți-l dorești!

Foto: unsplash.com

Căutăm 2 bufnițe iscusite în HR, pentru Tărâmul IT`s Wise din Pădurea IT!

bufnite HR

Există în Iași un tărâm aparte. Tărâmul bufnițelor IT`s Wise. Este tărâmul nostru, al bufnițelor care deținem tainele înțelepciunii HR, care cunoaștem toate secretele din lumea IT și care știm tot ce mișcă în Pădurea HR în IT. Suntem cea de-a 13-a specie de bufnițe din România, ceea ce ne face cu atât mai speciale.

Noi, bufnițele din IT`s Wise, știm să aranjăm toate păsările din Pădurea IT în copacii potriviți și chiar pe fiecare ramură în parte. Ne rotim capul la 270 grade și observăm tot ce se întâmplă în pădure. Creăm mediul propice de dezvoltare al păsărilor, al relațiilor dintre ele și al pădurii în sine. Ne pricepem de minune să anticipăm orice modificare a vremii din Pădure și orice dorință de schimbare a păsărilor din copacii IT.

Pentru că Pădurea IT crește în fiecare an precum Harap-Alb, primim acum în stolul nostru două bufnițe noi, cu caracteristici alese: un pui de bufniță pregătit de antrenamente în Pădure și o bufniță-senior, care cunoaște starea vremii din Pădure și care caută să afle tainele supreme ale tărâmului HR. Și nu, nu contează dacă e bufniță-mascul sau bufniță-femelă!

Cum poți deveni cel mai nou pui de bufniță în Pădurea IT

Bufnițele speciale de pe tărâmul IT`s Wise caută un pui de bufniță aparte. Ești tu acela? Bu-hu-hu!

– Proaspăt ieșit din ou și cu dorință să vadă lumea adevărată;

– Cu inițiativă, cu idei, cu îndrăzneala aceea specifică celui care vrea să schimbe lumea în bine;

– Să îți dorești să inițiezi sau să participi la activități de impact pentru comunitatea păsărilor;

– Să fii curios, să pui întrebări, să îți dorești să înveți cu bucurie, ca o adevărată bufniță-smart;

– Să ceri ajutor de la bufnițe în momentul potrivit și să știi să accepți sfaturile lor;

– Să îți dorești să crești și să ai răbdarea necesară să îți dezvolți abilitățile așa cum trebuie;

– Să știi să folosești tool-uri speciale online sau măcar să înveți rapid să le utilizezi;

– Să înveți să zbori în ritmuri diferite, în funcție de nevoile păsărilor din pădure;

– Să ai drag de specia ta și de celelalte specii și să îți placă să interacționezi cu toate;

– Să ai musai simțul umorului, să îți placă dulciurile și să nu fii la dietă.

Cum poți fi bufniță-senior pe Tărâmul IT`s Wise

Când simți că ai zburat destul din copac în copac și că a venit momentul să te așezi pe ramurile de pe cel mai important copac din Pădure, te bagi în stolul IT`s Wise și zbori alături de cele mai speciale bufnițe de pe tărâm. De noi! Dacă simți că ești gata pentru aventura vieții tale, uite cum stă treaba și ce anume căutăm la tine:

– Să ai un talent înnăscut de a așeza fiecare pasăre pe ramura ei și în copacul potrivit;

– Să știi deja că vânătoarea agresivă nu dă roade;

– Să ai acel feeling special și să îți dai seama imediat de schimbările de vreme, de ce-și dorește fiecare pasăre, de cum cresc copacii din Pădure și de toate mutările de pe Tărâm;

– Să îți dorești să faci mai mult decât recrutare. Să aspiri să ajungi Senior Career Adviser și să inspiri calea fiecărei păsări în parte;

– Să îți asumi puterea de decizie și să iei decizii cu responsabilitate și înțelepciune;

– Să poți conduce un interviu fără o structură predefinită și să te poți plia pe fiecare pasăre în parte;

– Să ai drag de specia ta și de celelalte specii și să îți placă să interacționezi cu toate;

– Să știi să pui întrebările potrivite și să scoți ce e mai important de la fiecare pasăre;

– Să știi să asculți, să înțelegi, să inspiri și să le arăți păsărilor drumul potrivit;

– Să îți dai seama ce anume motivează fiecare pasăre în parte și ce o face să zboare sau să stea pe o anumită creangă sau un anumit copac;

– Să poți schimba în bine viața unei păsări din Pădurea IT;

– Să creezi constant oportunități de dezvoltare și să le oferi în mod personalizat;

– Să cunoști deja toate speciile de păsări din întreaga Pădure IT, să îți dorești să îți dezvolți permanent rețeaua de contacte și să fii un networker înnăscut și prietenos;

– Să fii discret și să știi să păstrezi toate tainele fiecărui copac și fiecărei păsări care discută cu tine;

– Să zbori fără zgomot de pe o creangă pe alta și să observi fără să deranjezi;

– Să îți înfigi bine ghearele în crengile copacului-suprem, să îți rotești capul peste tot în Pădure, să fii mereu în alertă și să anticipezi orice mișcare;

– Să știi când să te muți pe fiecare ramură a copacului, ca să obții unghiul perfect de observare și de înțelegere;

– Să îți adaptezi ritmul de zbor la ritmul celorlalte păsări;

– Să te poți adapta ușor și rapid la orice situație nouă și să fii gata în orice clipă să o iei de la capăt;

– Să nu îți fie frică de lucruri pe care nu le știi deja;

– Să te implici în evenimente și campanii noi;

– Să ai inițiativă și să implementezi propriile idei de dezvoltare pentru Pădurea IT și tărâmul IT`s Wise;

– Să ai răbdare cu tine și cu fiecare pasăre în parte;

– Să îți dorești să înveți în fiecare zi și să crești cu fiecare nouă provocare;

– Să iubești ceea ce faci și să transmiți tuturor bucuria pe care o trăiesc în fiecare zi bufnițele de la IT`s Wise;

– Să vorbești mai multe limbi: româna, engleza, păsăreasca IT;

– Să ai simțul umorului și să nu te sperii să îl folosești de fiecare dată când e nevoie;

– Să iubești tortul, prăjiturile și mâncarea bună și să nu fii niciodată la dietă.

Hai că ai citit destul despre cum ne-am dori să fie cele două bufnițe care își vor înfige de acum ghearele în copacul nostru! Mai bine te așezi un pic pe creanga ta și ne trimiți acel semn pe care îl tot așteptăm de la tine! Apoi te chemăm în Tărâmul nostru să mai stăm de vorbă la o cafea bună, licoarea aceea care ajută orice bufniță respectabilă să rămână mereu în alertă!

Mama-Bufniță primește semnul tău în formă de CV la careers@itswise.ro până la 11 noiembrie, așa că dă repede din aripi și trimite-l cât mai repede! Bu-hu-hu! Ne vedem în Pădure!

10 greșeli pe care nu trebuie să le faci la interviul de angajare

greseli interviu angajare

În copilărie, cel mai probabil asociai termenul de „interviu” cu acea discuție dintre un jurnalist și o persoană publică. Nu știai că există interviu de angajare, pentru că pe atunci credeai că totul ți se cuvine și că viața este extrem de simplă. Atunci când ai mai crescut, ți-ai dat seama că ai nevoie de un loc de muncă real și că, dacă vrei să te angajezi, trebuie să treci prin experiența a unui cel puțin interviu de angajare.

Dar cum treci cu bine de interviul de angajare? Ce greșeli ai făcut până acum, pe care nu ar trebui să le repeți? Ei bine, dacă urmează să ai un interviu de angajare în câteva zile sau ai de gând să îți schimbi locul de muncă în curând, acest articol ține morțiș să-ți ofere o îmbrățișare caldă și câteva sfaturi prietenești, numai bune să te ajute să treci cu bine de interviu și să obții locul de muncă dorit!

  1. Informează-te despre companie! Fii cercetător pentru câteva ore sau zile și caută informații despre compania la care mergi să susții interviul de angajare. Recruiterul așteaptă ca tu să te informezi despre companie înainte să mergi la interviu, așa că încearcă să afli cât mai multe detalii. Ca să arăți asta, poți include unele informații în răspunsurile tale, pentru a crea o impresie bună; 
  1. Încearcă să nu reprogramezi interviul! Viața e croită în așa fel încât mereu ne ia prin surprindere, dar nu-i permite să facă asta în preajma interviului tău de angajare. Încearcă să-ți pui o mie de alarme dacă e nevoie, ai grijă de tine și de sănătatea ta și asigură-te că în ziua în care ai interviul nu mai ai nimic de făcut, în afară de asta. Dacă, în schimb, ceva care nu poate fi remediat se întâmplă și ești nevoit să reprogramezi interviul, recruiterul poate înțelege o dată, dar dacă deja îl reprogramezi de două ori, șansele tale pentru acel loc de muncă încep să scadă; 
  1. Ai grijă la limbajul corpului! Așa cum pământul are o inimă, cum străzile au ochi și pereții au urechi, așa și corpul uman are propriul limbaj. Fă contact vizual normal cu recruiterul, dă o strângere de mână fermă și încearcă să nu îți încrucișezi mâinile pe parcursul discuției; 
  1. Încearcă să nu inspiri o încredere de sine excesivă! Trebuie să-i arăți recruiterului că ești conștient de ceea ce poți și știi, dar încearcă să nu te supra-apreciezi, pentru că lauda de sine niciodată nu a adus avantaje sau vreun miros plăcut;
  1. Ai grijă la modul în care vorbești despre locul de muncă precedent! Chiar dacă s-ar putea face un film despre peripețiile de la locul de muncă precedent, ai grijă cum îți alegi cuvintele. Nu spune că nu mai vrei să-ți vezi fostul șef niciodată în viața ta sau că ai avut niște colegi care te-au făcut să ai impresia că trăiești un calvar, pentru că așa nu vei da dovadă de profesionalism și evident, nu vei obține locul de muncă dorit; 
  1. Nu vorbi imediat despre bani! La locul de muncă, ești plătit pentru performanță și contribuție, așa că, vorbește despre experiența ta profesională la interviu. Dacă recruiterul consideră că ești potrivit pentru acel post, va aduce el în discuție acest aspect, stai fără grijă!; 
  1. Nu minți! Dacă tot am menționat mai sus despre experiența profesională, ai grijă la modul în care o prezinți. Să nu spui că știi să lucrezi într-un program dacă nu știi, să nu afirmi că deții calități pe care nu le ai și nu încerca să pari altă persoană decât cea care ești cu adevărat. Minciuna poate crea cu ușurință o situație mai puțin plăcută în momentul în care cunoștințele și abilitățile tale sunt testate și realitatea este diferită de povestea ta; 
  1. Încearcă să nu te pierzi în răspunsuri lungi! Chiar dacă de obicei îți place să vorbești mult despre orice, încearcă la interviu să nu dai răspunsuri prea lungi. Astfel, riști să dai impresia că te lași ușor distras și vei petrece mai mult timp la vorbă, decât la muncă; 
  1. Să nu-ți fie teamă să râzi! Dacă recruiterul a spus o glumă și tu vrei să râzi, fă-o! Să nu-ți fie teamă să fii uman! Poți face o glumă acolo unde simți nevoia uneia, dar încearcă să nu creezi impresia că iei interviul ca pe o întreagă glumă. În acest mod este testat modul în care tu te-ai putea comporta cu posibilii colegi de muncă și cu clienții; 
  1. Pune întrebări la sfârșit! Recruiterul obișnuiește să te întrebe la finalul interviului dacă ai întrebări. Să nu cazi în capcana de a răspunde negativ. Încearcă să notezi anumite aspecte în timpul interviului despre care vrei să întrebi la final sau pregătește-ți niște întrebări de acasă, în caz că simți că vei fi prea emoționat pentru a te gândi în acel moment. Dacă vrei să recurgi la a doua opțiune, ai grijă să nu întrebi ceva despre care s-a menționat deja pe parcursul interviului! 

Ești mai bine acum? Ai o viziune mai clară asupra modului în care trebuie să decurgă un interviu? Conștientizezi greșelile pe care nu ar trebui să le mai faci de acum la interviul de angajare? Dacă ți-e totul clar, atunci îți spunem că ești gata de interviu și îți urăm succes! Dacă mai ai nelămuriri, noi suntem aici, pregătiți în orice moment să îți îndrumăm pașii spre cariera IT de succes pe care ți-o dorești atât de mult!

Foto: unsplash.com

De ce să nu cazi în capcana unui job sigur

Ai crescut cu ideea aceea împământenită de la părinți cum că „Trebuie să faci o facultate, mamă, ca să te poți angaja și să ai și tu un serviciu bun și stabil!”. Practic, toată lumea te-a învățat încă de când erai copil că e musai să înveți și să faci bani, ca să ai un loc de muncă sigur. Nu prea ți-au explicat cum e asta cu „jobul sigur”, dar nici nu era nevoie! Tu trebuia să îi asculți!

Și ajungi și tu adult, faci facultate, așa cum ți-au zis părinții, te angajezi, ca tot adultul responsabil, dar… ceva nu e ok! Locul ăla de muncă nu e chiar ceea ce tu ai visat, iar siguranța aia a jobului nu te încălzește absolut cu nimic. Mai rău, cazi într-o rutină plictisitoare, care naște în tine frustrări și nefericire. Și ajungi peste câțiva ani să te întrebi când a trecut timpul și ce s-a întâmplat cu viața ta în toată perioada asta.

Ce s-a întâmplat? Îți spunem noi! Siguranța aia de care îți spunea toată lumea e de fapt cea mai mare capcană a omului. Siguranța aceea pe care o caută majoritatea e cea care te duce în zona de confort și te împiedică să crești. Pentru că intri fără să vrei într-o stare de rutină și nici măcar nu e din cea bună. Știi tu, adică din cea care te ajută să te organizezi mai bine în mod normal. Dar nu, rutina asta te macină în fiecare zi, te încolțește și pur și simplu îți fură toată fericirea și toată pofta de viață.

De ce? Pentru că nu există siguranță! Nu ai nicio garanție că vei avea acel loc de muncă pentru totdeauna. Nu ai nicio certitudine că acel job te va împlini pentru tot restul vieții. Nu ai nicio siguranță că lucrurile vor fi la fel peste un an, doi, cinci, zece. Și știi ce? Nici nu ar trebui să fie!

Dacă vrei un loc de muncă unde să simți fericirea pură, atunci e cazul să uiți de siguranța locului de muncă!  În schimb, trebuie să gândești proactiv, să ai o atitudine pozitivă și să fii întotdeauna gata de schimbare. Trebuie să înveți continuu, să crești, să te dezvolți. Trebuie să îți dorești, să îți asumi riscuri, să îndrăznești. Să nu lași nicio clipă rutina să îți acapareze creativitatea, starea de spirit, dorința de a deveni în fiecare zi un om mai bun, profesional și personal, deopotrivă.

Cum faci asta? Ei, da, e greu, dar nu imposibil! Și cu oamenii potriviți alături, totul se rezolvă imediat! Cum care oameni? Cei care te vor ajuta să ieși din starea asta în care te-ai blocat de atâta amar de vreme, cei care te vor ajuta să găsești răspunsurile potrivite, cei care îți vor spune care e drumul pe care să mergi de acum.

Pentru că asta facem noi la It`s Wise! Te ajutăm să îți găsești calea, jobul potrivit și cariera care să te împlinească! Știm tot ce mișcă în HR și în IT și suntem aici să împărtășim cu tine! Scrie-ne la careers@itswise.ro sau sună-ne la 0758077920, stabilește o întâlnire cu noi și hai să stăm de vorbă despre viitorul tău profesional!  Te vom ajuta să îți dai seama ce îți place și la ce te pricepi cel mai bine, îți vom spune ce anume ți se potrivește, te vom învăța cum să ai un CV corect și cum poți trece de interviul de angajare. Pe scurt, îți vom explica în amănunt tot ce trebuie să știi despre dezvoltarea ta și despre viața ta profesională!

Așa că, dacă te-ai blocat, dacă vrei să ieși din rutină, dacă vrei să scapi din capcana siguranței de la locul de muncă, te așteptăm pe la noi! Ne găsești în Iași, pe strada Colonel Langa nr. 17, în clădirea Centris de lângă Mitropolie!

Foto: fasttrackpromotion.com

Cauți o schimbare în carieră? Atunci renunță la aceste scuze!

Ce este cel mai la îndemână oamenilor când vine vorba de cariera lor? Îți spunem noi: să rămână în zona de confort! Să cadă în capcana rutinei, să se plângă de nefericirea pe care o trăiesc, să îi invidieze pe ceilalți pentru succesul lor, dar să nu îndrăznească niciodată să facă o schimbare în propria viață.

Fie pentru că le e mai bine așa, fie pentru că au auzit toată viața de la părinți, profesori și societate că trebuie să caute „siguranța”, oamenii preferă să creadă că schimbarea nu e pentru ei. Mai mult, au crescut privind-o ca pe ceva negativ, ceva care îi scoate din zona lor de echilibru. Doar că… numai de echilibru nu poate fi vorba aici! Dacă vrei echilibru și succes, atunci fii sigur că schimbarea trebuie să fie una continuă, la fel ca învățarea și dezvoltarea. Iar scuzele chiar nu își au locul în această ecuație!

Ce îi ține departe pe oameni de schimbarea carierei?

Astăzi îți povestim despre principalele expresii pe care le adoptă oamenii care nu reușesc să facă o schimbare în carieră! Asta ca să înțelegi mai bine că totul pornește de la atitudinea fiecăruia dintre noi!

„Nu știu de unde să încep!”

Și nu începe de nicăieri. Pur și simplu, nu încearcă deloc să facă ceva, iar când i se propune să facă un lucru nou pune o mie de întrebări, aduce o sută de scuze și caută doar un scop clar și material. Dar dacă ar începe cu un singur lucru simplu și ar spune mai des DA noilor provocări decât celebrul NU, atunci schimbarea ar fi pregătită să vină de la sine.

„Nu-mi permit să pierd bani acum!”

În general, oamenii care spun asta sunt cei care nu câștigă suficient, pentru că nu fac nimic pentru a câștiga mai mult. Cei care nu negociază, care nu știu să își gestioneze veniturile, care se gândesc prea mult la bani și prea puțin la dezvoltarea personală.

„E prea târziu!”

Este atitudinea celor care au stat mulți ani în același loc și care au impresia că oamenii nu mai pot învăța, nu se mai pot adapta, nu se mai pot schimba. Dar oamenii se schimbă indiferent de vârstă și de vechime. Stă în natura omului să se adapteze și să se dezvolte. Încontinuu.

„Nu am timp!”

Oamenii se pierd adesea în lucruri despre care doar cred că sunt importante pentru ei. Este o capcană în care poți cădea foarte ușor, dacă nu înțelegi care îți sunt prioritățile. În plus, oamenii ar câștiga mai mult timp pentru ei și pentru ceea ce le place, dacă nu s-ar mai plânge atât de greutăți.

„Nu va merge!”

Atitudinea aceasta nu va ajuta pe nimeni să reușească în viață. Studiile chiar au demonstrat că pesimiștii au șanse de succes vizbil mai mici decât optimiștii. Totodată, dacă nu încerci, nu ai de unde să știi dacă va funcționa sau nu pentru tine. Mai mult, e foarte posibil să nu funcționeze din prima! Nu te panica! E ceva absolut firesc! Nu ești nici singurul, nici ultimul! Învață-ți doar lecția și mergi mai departe! Trebuie doar să înțelegi că lucrurile pe care le vei câștiga în urma schimbării vor fi cu mult mai mari și mai importante decât dacă ai rămâne în zona ta de confort!

Crede-ne pe cuvânt! Schimbarea chiar e bună! ! Lasă scuzele deoparte și fii mai bun decât atât! Și dacă nu știi de unde să începi și ai o mulțime de întrebări la care cauți răspuns, scrie-ne pe careers@itswise.ro și hai să stăm de vorbă la o cafea!

Foto: My Career Switch

Există ceva mai important decât experiența profesională din CV. Știi ce?

Zeci de ani, oamenii au crezut că experiența din CV este totul. Sau, în fine, cea mai importantă. Generații întregi de companii au angajat oameni doar pe baza experiențelor profesionale. Până într-o zi când cineva și-a dat seama că experiența nu e totul și că există ceva mult mai important. Ceva care face diferența între angajați și care ar trebui să primeze atunci când o companie angajează oameni noi. Despre ce este vorba? Păi, hai să îți spunem o poveste ca să înțelegi mai bine, că doar tuturor ne plac poveștile!

 

A fost odată un fermier indian care devenise prea bătrân să se mai ocupe de ferma lui. Așa că a venit momentul în care trebuia să lase ferma pe mâinile unuia dintre cei doi fii ai săi. I-a chemat pe amândoi și le-a spus:

„Voi lăsa ferma fiului mai mic.”

Bineînțeles, fiul cel mare s-a supărat, pentru că, așa cum ne-a obișnuit istoria și toate poveștile ei, cel mai mare dintre fii primește toate lucrurile bune din poveste: fata, castelul și, bineînțeles, moștenirea. Ca să îl liniștească și ca să îi explice de ce a făcut această alegere, tatăl îi spune fiului cel mare:

„Bine. Vreau să faci ceva pentru mine. Avem nevoie de mai multe rezerve. Poți să te duci la ferma lui Cibi să vezi dacă are ceva vaci de vânzare?”

Fiul cel mare, vrând să primească el ferma, se duce unde a fost trimis, află informația, vine înapoi la tatăl său și îi spune:

„Tată, Cibi are 6 vaci de vânzare.”

Tatăl i-a mulțumit, apoi s-a dus la fiul cel mic și i-a spus:

„ Vreau să faci ceva pentru mine. Avem nevoie de mai multe rezerve. Poți să te duci la ferma lui Cibi să vezi dacă are ceva vaci de vânzare?”

Fiul cel mic s-a dus la ferma lui Cibi, a aflat informația, vine înapoi la tatăl lui și îi spune:

„Tată, Cibi are 6 vaci de vânzare. Fiecare vacă costă 2.000 de rupee. Dacă ne decidem să mai cumpărăm 6, Cibi spune că poate să ne dea o reducere de 100 de rupee. De asemenea, săptămâna viitoare primește niște vaci speciale, așa că, dacă nu e grabă, mai bine așteptăm. Dar dacă ai nevoie de ele urgent, Cibi spune că le poate livra mâine.”

Tatăl îi mulțumește cu zâmbetul pe buze fiului cel mic, apoi se întoarce către fiul cel mare și îi spune:

„Vezi? De asta fratele tău mai mic primește ferma.”

 

Cred că ți-ai dat deja seama de diferența majoră dintre cei doi frați și ce anume l-a determinat pe tată să îi dea ferma celui mai mic dintre ei. Fiul cel mare s-a comportat ca majoritatea angajaților obișnuiți: a făcut ceea ce i s-a cerut. A îndeplinit un task, fără să se implice, fără să aibă inițiativă, fără să îi pese cu adevărat de întreaga situație, nu doar de acea sarcină pe care o avea de îndeplinit.

Fiul cel mic din povestea noastră este tipul angajatului de succes, cel care are inițiativă, care se implică, care pune întrebări, face recomandări, își oferă ajutorul, își susține ideile și contribuie la bunul mers al proiectelor.

Fiul cel mare reprezintă tipul angajatului care rămâne în zona lui de confort, de siguranță, de lipsă de risc. Dar riscul poate veni ușor pe altă cale, pentru că acești oameni sunt cei care sunt înlocuiți primii când vine vorba de schimbări de personal.

Așa că e momentul să îți faci propria analiză și să te întrebi care dintre cei doi frați ești tu: cel care face lucrurile doar pentru că trebuie să fie făcute sau cel care va primi „ferma”?

Foto: Huffington Post

Poate n-ar trebui să accepți jobul ăla

Nu de puține ori vine către noi o frază despre care, într-un mod cât se poate de politicos, am putea să spunem că este enervantă: „Sunt la început, așa că accept orice job, pentru experiență.”

Desigur, de dragul experienței suntem în stare să facem multe, chiar și să acceptăm joburi unde nu ne regăsim absolut deloc, în speranța că într-o zi va fi mai bine, CV-ul mai bogat și angajatorul mai simpatic. Totuși, în goana asta după experiență, să avem grijă să nu ne autosabotăm, da?

Să dezvoltăm.

Chiar acumulezi experiență, pe bune?

Mai întâi, vom presupune că jobul de compromis este în domeniul în care dorești să faci carieră. Eliminăm din start joburile care nu au nici o legătură cu tine, cu ceea ce îți place, cu ceea ce studiezi, cu ceea ce ți-ai dori să faci când vei fi mare.

Totuși, înainte să accepți jobul ăla, asigură-te că înțelegi bine ce înseamnă „domeniu”, că nu-i dai o definiție mult prea largă. De exemplu, dacă ție ți-ar plăcea să fii Fullstack Developer și accepți să te angajezi ca Help Desk Support, atunci ai o mică problemă de strategie: în timp, în calitate de Help Desk Support, vei ajunge să te specializezi pe chestiuni precum comunicarea interpersonală și să cunoști în profunzime produsul pentru care oferi suport. Așa că vei rămâne în urmă la capitolul „Fullstack Developer”.

S-ar putea, totuși, să fii norocos și să constați că îți place mai mult să fii Help Desk Support decât Fullstack Developer, dar ce ne facem dacă nu ești?

E posibil să ratezi oportunități

De multe ori, atunci când reușesc să se angajeze, oamenii își strâng antenele, ratând oportunități. Iar dacă jobul de compromis este destul de călduț și confortabil, șansele să-ți pierzi motivația de a fi într-o permanentă alertă cu privire la alte oferte sunt destul de mari.

În plus, dacă rămâi suficient de mult cu jobul de compromis, în momentul în care vei dori, totuși, să-l schimbi, e posibil să te trezești căutând joburi la fel; de compromis, adică. Pentru că intri într-un cerc al confortului de unde trebuie să fii tare curajos pentru a ieși.

Cât de bine-i face sufletului?

S-ar putea să fii un om pragmatic, să judeci lucrurile la rece, să ai un plan bine calculat și, prin urmare, să nu iei în calcul componenta „suflet” înainte de a accepta jobul ăla. Dar noi suntem aici să-ți amintim de această componentă ce poate juca un rol foarte important, mai ales atunci când este deranjată.

Un om care face prea mult timp ceva ce nu-i place ajunge să fie foarte nefericit. Iar dacă vrei să știi cât de importantă este fericirea la locul de muncă, atunci te încurajăm să te uiți peste articolul ăsta.

Acestea fiind spuse, mai uită-te o dată peste oferta pe care ai primit-o. De data aceasta cu sinceritate. Iar dacă vrei să treci printr-un proces fain de recrutare, unul pe bune, atunci poate ne contactezi pe noi. Just saying :).